Ichiro honored at Safeco

"I am honored to received this award," Ichiro said. "Breaking the hits record here at Safeco Field in front of the Seattle fans is the greatest moment of my baseball career. First, I must thank George Sisler. I was able to experience that great moment only because he made such an impressive record.
"Without George Sisler, I never could have reached this level of emotion. I am honored to have broken this prestigious record. I also want to thank my wife, Yumiko, my teammates, the fans in Japan and most of all, Seattle fans. You give me great inspiration. Thank you."
『このような賞を頂けて光栄です。年間最多安打の記録をセーフコ・フィールドのシアトルファンの前で達成出来たことは私の野球人生でも最高の瞬間でした。まず、ジョージ・シスラーに感謝したいと思います。彼があのような素晴らしい記録を残していたからこそ、私も最高の瞬間を経験できました。
ジョージ・シスラー無しには、あのようなレベルの感情まで達することは出来なかったでしょう。伝説的な記録を破ることができて光栄です。さらに妻の弓子に感謝したいと思います。チームメート、日本のファンそしてとりわけシアトルのファンにも。あなた方は深い感動を私に与えてくれてます。ありがとう。』